Bijbelkring

Zondagmorgen lezen we met elkaar uit de Bijbel. In de week die daaraan voorafging heb ik nagedacht over deze bijbelteksten. Wat hebben ze met elkaar te maken? Welke onderwerpen komen aan de orde? En wat zeggen ze ons in deze tijd. Ik denk zelf daarover na, lees wat anderen daarover gezegd hebben, praat met mensen die toevallig op mijn pad komen en zo komt langzamerhand de preek tot stand.

In twee groepen lezen we de Bijbeltekst die de komende zondag in de kerkdienst gelezen wordt. We kijken wat er echt staat en we zoeken daarin naar de betekenis van de tekst voor de dag van vandaag. De teksten voor de zondag worden vooraf in het kerkblad gepubliceerd, Het is niet alleen fijn om samen de teksten uit de Bijbel te lezen, maar u gaat bovendien weer op een andere manier naar de kerk. U heeft zich voorbereid en daardoor beleeft u intenser wat er in de dienst gebeurt en gezegd wordt.

Er is een ochtengroep (10.00 - 11.30 uur) en een avondgroep (19.30 - 21.30 uur). Data van de bijeenkomsten vindt u in de kalender.

Inlichtingen: ds. P.J. Huiser (Pieter),